Articles

Tiebel-intermezzo

In Fotografie, Natuur on 15 februari 2014 by Marjolein Stam getagged: , , , , , , , ,

Close-up van de mini-irisjes

Na een paar drukke weken met veel gereis en veel opruimwerk in huis, heb ik de afgelopen week weer eens ouderwets blikken door het oculair van mijn camera geworpen om weer eens als vanouds te ‘tiebelen’. (Tiebelen is Drents en betekent zoveel als priegelen.) Het werkt ontspannend!

Mijn ‘gewone’ camera wordt meer en meer gebruikt voor macro’s en allerlei ander fotowerk, maar met de spiegelreflexcamera, die voorzien van een telelens en daarop een macro-klem, op statief gezet wordt, probeer ik details te vangen die je via een gewone macrostand niet ziet. De scherpte-diepte wordt smal, dus je moet goed bedenken waar je de focus op wilt leggen.

De grote camera staat klaar voor de 'micro-macro-opnamen'

Zo wordt een mini-irisje tot iets abstracts met alleen wat detailopnames. Natuurlijk heb ik ook weer lekker met een minuscuul druppeltje gepriegeld en dat met eindeloos geduld op de juiste plaats gemanoeuvreerd voor een optimaal effect.

Het resultaat:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

2 Reacties to “Tiebel-intermezzo”

  1. Prachtig, Marjolein!!

  2. jah erg mooi zelfs Marjolein!!
    ik heb een link naar hier op mijn blog gezet:)

    groets
    geniet de zondag morgen:)

Geef een reactie

