Articles

Voorstelling

In Introductie, Persoonlijks on 19 mei 2010 by Marjolein Stam

Waarde lezer!

Welkom aan mijn digitale Stamtafel, waar u zowel oudere als verse werkjes kunt inzien.
Zoals het een Stamtafel betaamt, zijn er onderwerpen voor elk wat wils. Van natuur tot fotografie, maar de kern blijft taal. Taal is ongrijpbaar, terwijl je je toch aan woorden vast kunt houden.
Ik schrijf korte of langere columns, versjes en verhaaltjes en voeg hier en daar een foto bij.

In mijn dagelijkse leven draait ook alles om taal. Ik corrigeer en redigeer websites, teksten, papers, theses en alles wat er verder te corrigeren en te redigeren valt. Ook schrijf ik in opdracht brieven of verhalen, ik stel een CV samen als u dat wilt. U vraagt, ik produceer. Vertalingen vanuit het Engels of Duits zijn ook geen probleem.

Naast de liefde voor talen heb ik een brede creatieve instelling: ik houd van meedenken, organiseren, maar ook een tuinontwerp maken schuw ik niet. Ik blijf alleen wél geworteld in deze Stamkroeg; alles wat ik schrijf, doe ik vanuit mijn huis.

Vroegâh, toen ik nog jong was, was ik een duizendpoot: ik kon tekenen, schilderen, tuinieren, behangen, klussen, borduren, handwerken, quilten, ik maakte kleren, maar deed ook laswerk.
Door wat mankementen is dat allemaal wat lastiger geworden. Daarom richt ik mij tegenwoordig op taal, lezen, fotograferen, films kijken, de natuur in al haar facetten beleven en bewonderen, en leid ik een rustig leventje met mijn vier katten. Van tijd tot tijd bezoek ik het prachtige Ameland, waar mijn vriend woont. Samen trekken we eropuit met zijn trike, we hebben onze camera’s altijd bij ons en fotograferen elk vogeltje dat we al dan niet kennen. Maar ook vlinders fotograferen en determineren en natuurlijk de prachtige landschappen leggen we graag vast. Een strandwandeling maken vinden we ook heerlijk.
In de weekends samen hier ondernemen we weer andere dingen: we kijken films en bezoeken rommelmarkten, maar ook hier gaan we naar buiten.

Tot zover wat mij bezielt. Ik hoop u af en toe als vaste bezoeker te kunnen plezieren met mijn handwerkjes. Als u mijn foto’s (beter) wilt bekijken, klik dan op de foto’s op Flickr rechts bovenaan de pagina’s. Houdt u er wel rekening mee dat er copyright op al mijn foto’s rust?

Mocht u gebruik willen maken van mijn professionele diensten, dan kan dat natuurlijk ook.
U kunt voor informatie mijn profiel op LinkedIn bezoeken via http://nl.linkedin.com/in/marjoleinstam
of mij via mijn profiel een e-mail sturen.

Met hartelijks,
Marjolein Stam.

